Layar: #RealitatAugmentada pel #gironatempsdeflors


Realitat Augmentada - Layar

Fa poc he adquirit un telèfon d’ultima generació amb el sistema operatiu #Android i fa dies que des del #Twitter llegeixo twitts sobre el #eFlors.

eFlors és una iniciativa del Grup de Comunicacions i Sistemes Distribuïts (BCDS) de la Universitat de Girona que, en col·laboració amb l’Ajuntament de Girona, té com a objectiu oferir un servei gratuït de localització dels espais de l’exposicióGirona Temps de Flors utilitzant els últims avenços tecnològics en dispositius mòbils i fent ús de la tecnologia coneguda com a “realitat augmentada”.

La realitat augmentada és una tecnologia emergent en el camp de les tecnologies de la informació que tracta sobre la combinació del món real amb dades i continguts generats per ordinador (realitat virtual) en la qual objectes gràfics i continguts multimèdia són combinats amb seqüències filmades del món real en temps real. L’objectiu d’aquesta tecnologia és augmentar la informació que ens aporten els objectes del món real que observem incorporant informació, gràfics i objectes multimèdia propis d’entorns virtuals, com ara Internet, a la visualització d’aquests objectes.

Un cop posats en context i haver descarregat #Layar (aplicació per diferents sistemes operatius movils) en què utilitza la camara del telèfon per aplicar aquesta realitat augmentada a través de la pantalla del nostre sistema portàtil, podem veure on estan ubicades els diferents punts on es fa l’exposició de flors, la distància, i altre informació.

Aquesta Realitat Augmentada es pot utilitzar en diferents àmbits, ja sigui per mostrar diferents punts d’interès turístic, per trobar un hotel, bar, restaurant… i des d’allà realitzar la reserva, sinó que també podem utilitzar-la per a diferents àmbits. He trobat un vídeo recopilatori molt explicatiu i que us farà una idea més encertada del que és aquesta realitat augmentada:

Com no, també hi ha hotels que també utilitzen aquest sistema al igual que museus i altres locals turístics. Video de l’hotel nhow de #Berlin:

Links d’interès per posar-ho en pràctica:

BMW

Genuine Interactive: Targetes de visita especials

Wrigley’s chewing gums

~ per Àngel Hormigo a 12 Mai 2011.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: